Sunday 4 August 2013

ANTARA SIMPATI & EMPATI..

BISMILLAH..



lama sudah ku x mencoretkan apa2 diruangan ini.. tetiba pula hari ini hatiku meronta untuk melihat blog ini kembali setelah sekian lama ku x menjengahnya.. ada ke yang merindui tulisan dari ku?? ini lah kisah yang ingin ku coretkan malam ini..
pasti ada yang menggaru kepala mencari makna EMPATI.. ku yakin pasti ramai tahu apa itu SIMPATI kan?? EMPATI adalah kita meletakkan diri kita dalam situasi seseorang.. dan kita merasainya menggunakan hati yang jujur..  SIMPATI pula lebih pada rasa kasihan.. adakala rasa kasihan itu tidak jujur.. maaf seandainya maksud yang ku berikan ini mengguris mana2 pihak.. tapi inilah yang ku pelajari..
mengapa aku memilih tajuk ini ye?? 
aku kini dalam dilema.. yup ini tentang cinta.. perlukah aku menerimanya kerana simpati.. kerana rasa empati untuknya uat masa ini x wujud lagi.. luka lama belum sembuh lagi.. begitu cepat cinta ini kembali lagi.. ku x menyalahkan takdir.. malah ku bersyukur diberikan seseorang yang amat2 menyanyangi serta mencintai ku.. cuma aku.. aku yang x tau nak bagi jawapan apa.. aku x mampu menyanyanginya seperti dia menyanyangi ku.. inikan pula cinta.. 
aku x mahu melukakan mana2 pihak.. aku x mahu dia terluka kerana dia amat2 baik.. mungkin aku perlu terima hakikat bahawa dia jodoh buat ku.. namun aku perlukan masa sedikit untk mengatakan 'ya' dalam hubungan ini.. 



buat awak.. saya mohon jangan desak saya untuk mempercepatkan hubungan ini terikat.. saya mohon beri saya masa untuk meletakkan awak dalam hati saya.. saya nak hati saya sayang awak ikhlas kerana ALLAH bukan kerana simpati atas sikap awak yang caring tu.. maaf awak.. mungkin saya jahat buat awak cam ni.. tapi saya x kuat untuk melupakan dia.. ingatan pada dia masih kuat meskipun dia lah penyebab saya hampir hilang arah.. terima kasih pada awak yang selalu berada disisi saya selepas dia.. in sya ALLAH seandainya sudah tertulis saya jodoh awak dan awak imam saya, lambat mana pun kita akan tetap disatukan.. amin.. cuma sekarang saya mohon jangan desak saya ye.. bagi saya peluang dan ruang sebentar..







No comments:

Post a Comment